مقالات مقالات .

مقالات

گل داوودی

 گل فروشی‌ها هم مشاهده کرد، گل داوودی است. این گل هم به شکل گلدانی و کاشته شده و هم به شکل بریده شده و شاخه‌ای در دسترس است.

رنگ‌های متنوع و شکل این گل باعث شده تا طرفداران بسیاری داشته باشد. Chrysanthemum نام علمی این گل است و در زبان انگلیسی هم آن را با نام‌هایی مانند mums یا chrysanths می‌شناسند. این گیاه یکی از سرده‌های تیره کاسنیان یا Asteraceae است و انواع و ارقام بسیار زیادی دارد.

این گیاه، بومی آسیا و شمال شرقی اروپا است. منشا بیشتر گونه‌های شناخته شده از گل داوودی در شرق آسیا بوده و می‌توان تنوع گسترده‌تری از آن را در کشورهای این قاره مشاهده کرد. به طور کلی این گل در گلخانه‌هایی با شرایط کنترل شده کاشت و تکثیر می‌شود، اما امکان کاشت آن در خانه هم وجود دارد. در ادامه این مطلب به بررسی مشخصات ظاهری و موارد دیگری هم‌چون شرایط نگه‌داری از این گل در خانه خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

 

مشخصات گل داوودی

 

مشخصات گل داوودی
تحقیقات در مورد گونه‌های مختلف این گل نشان داده که با توجه به نوع می‌توانند ساقه‌ای به طول ۳۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر داشته باشند. ساقه این گیاه به نسبت دیگر انواع گل‌ها شکننده‌تر است. این گل مانند گیاهانی همچون نعنا، اگر در شرایطی مناسب قرار گیرد، پاجوش‌هایی در کنار خود خواهد زد و پس از مدتی بسیار متراکم می‌شود.

برگ‌های گل داوودی بیضی شکل هستند و برش‌هایی را روی سطح خود دارند که ظاهری خاص به آن‌ها بخشیده است. تاکنون رنگ‌های بسیار متنوعی از این گل شناسایی شده‌اند، اما رنگ‌های سفید، زرد، ارغوانی و قرمز بیشتر از سایر رنگ‌ها طرفدار و خواهان دارند.

در انتها ساقه این گیاه، گلی متراکم و مرکزی وجود دارد که تعداد زیادی گلبرگ را شامل می‌شود. عموماً گلبرگ‌هایی مرکزی رنگ‌های تیره‌تری نسبت به گلبرگ‌های بیرونی خواهند داشت. نمونه‌های چند ساله از این گیاه هر سال گل‌های بیشتری می‌دهند و در بعضی گونه‌ها شاهد هستیم که گیاه تا ۸۰ گل را در طول عمر خود پرورش می‌دهد.

البته باید توجه داشت که گونه‌های مختلف این گل، از نظر ظاهری تفاوت‌هایی با هم دارند که از این طریق قابل شناسایی خواهند

منبع: https://setare.com/fa/news/379613/%DA%AF%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%88%D8%AF%DB%8C/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۸:۱۷ توسط:هاما موضوع: نظرات (0)